Hoşgeldiniz  
çamlıca kitap, ücretsiz kargo

Elektrikli Araba Devrimi BMW Tam 70 Milyar Euro Harcıyor!

Hülya Karahan | 28 Aralık 2017 | Ekonomi, Köşe Yazarları, Manşetler

Hülya karahan

istanbulpost.com.tr

Emisyon düzenlemesinin sıkılaştırılması ile birlikte, elektrikli arabaların üretimi adeta şaha kalktı. 2017 yılında yaklaşık 150 bin eletrikli araba satan BMW, önümüzdeki yıl satışları yüzde elli artırmayı planlıyor.

BMW’nin, Volkswagen gibi rakipleri, araçlar için  kendi Şarj takımlarını üretirken, elektrikli otomobil değişimindeki konumunu, güçlendiemek ve rekabet edebilmek  için, gelecek yıl elektrikle çalışan otomobil satışlarında iddialı bir zam yapmayı hedefliyor.

2013’te  sadece üç  elektrikli otomobil ile başlaya BMW, Mercedes-Benz ve Volkswagen gibi rakiplerinin yükselen rekabeti ile karşı karşıya.

BMW’nin kalkınma sorumlusu Klaus Froehlich, Münih‘te gazetecilere verdiği demeçte, “Satışları kesinlikle orta haneli rakamlarla artıracağız” dedi. “Bu, kendi katılımını yapmaya başlayan rekabetin üstünde bulunuyor.”

Emisyon düzenlemesinin sıkılaştırılması ile karşı karşıya kalan BMW ve diğer otomobil üreticileri, durgun tüketici satışlarını hareketlendirmek için, daha cazip elektrikli otomobil seti geliştirerek rekor miktarda harcama yapıyor. Eşdeğer yanma motoru araçlarına kıyaslandığında, elektrikli arabalarda kullanılan batarya fiyatları yüksek ve ne olacağı konusunda belirsizliğini koruyor.

BMW gelecek yıl tümüyle yeni X7 SUV ve 8 Serisi kuponun satışına başlayacak ve fiyatı 100 bin euro, civarında olacak. Genişletilmiş üst düzey segment, S-Serisi süspansiyon ve Maytaba alt markası gibi Mercedes-Benz’in lüks türevleri ile kafa kafaya geleceği belirtildi.

Mercedes hala  Daimlerle , dünyanın en büyük ticari araç üreticisi, ama Volkswagen, karşısında zayıf durumda, çünkü BMW 2025 yılına kadar, 12 elektrikli otomobil setini geliştirmeyi planlıyor. Oysa Volkswagen, 50  değişik batarya seti üretmeyi planlıyor.

Harald Krueger, “Lüks segment için önümüzdeki birkaç yıl içinde hedefimiz daha fazla pazar payı dedi”  ve ekledi: “Yeni lüks otomobil seti Bayerische Motoren Werke imzasıyla satılacak. 2018’de, bu karlı büyüme segmentinde teklifimizi önemli ölçüde büyütüyoruz.” Dedi.

BMW , Mercedes’ten lüks otomobil satışlarının küresel liderliğini geri almak istiyor ve  bu yıl 40 yeni aracın tanıtımıyla, bunu dünyaya göstermek istiyor.

BMW  elektrikli araç çalışmalarını yıllardır, Tesla ve Uber gibi yeni rakipleriyle bir arada yürütüyor. Böylelikle endüstride çok büyük değişim yaşanıyor.

Geçen ay BMW, bu yıl araştırma ve geliştirme çalışmalarına 70 milyar euro  harcayacaklarını açıkladı.

İşte BMW’nin elektrikli motor üretimini gösteren video:

Yorumunuz
Konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

© 2012 İstanbul Post Tüm Hakları Saklıdır ~ İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Reklamı Gizle
Reklamı Gizle