Facebook Tehhdit Ve Irkçılık İçeren Reklamları Yasaklıyor

Zuckerberg, şirketin seçim hazırlık planının bir parçası olarak yeni değişiklikler duyurdu.

Facebook, reklamlardaki nefret söylemi içeriklerine  yeni kısıtlamalar getiriyor ve ırkçılığı  teşvik eden reklamları açıkça yasaklıyor. Özellikle, yeni politika “belirli bir ırk, etnik köken, ulusal köken, dni inançi, kast, cinsel yönelim, cinsiyet   ve  göçmenler gelen kişilerin başkalarının f güvenliğine, sağlığına yönelik tehditleri yasaklayor.” Politika ayrıca göçmenler veya mülteciler için hor görüldüklerini ifade eden reklamları da kısıtlayacak.

Özellikle, yeni kısıtlamalar yalnızca reklamlar için geçerli ve ücretli tanıtımları kapsıyor.

Yeni değişiklikleri açıklayan Zuckerberg, “Facebook insanların sesi anlamına geliyor ve bu özellikle daha önce kendi deneyimlerini paylaşmak için çok fazla sesi veya gücü olmayan insanlar anlamına geliyor. “Platformlarımızın bu ilkelere uyduğundan emin olmamız gerçekten önemli”

Kısıtlamalar, Facebook‘un 2020 ABD seçimlerinden önce yaptığı değişiklik paketinin bir parçası. Şirket ayrıca, seçimlerden hemen önceki 72 saat içinde oy verme koşulları hakkındaki bilgileri proaktif bir şekilde izlemeyi planlıyor ve bu süre zarfında tehdit içeren ve  yanıltıcı görünen yazılar için daha katı standartlar getiryor. Seçimi içeren gönderiler, seçimler hakkında yetkili bilgiler sağlamak amacıyla şirketin yeni Oylama Bilgi Merkezi’ne otomatik bir bağlantı içerecek. Oylama Bilgi Merkezi, Facebook ve Instagram uygulamalarında da göze çarpıyor.

Facebook ayrıca bir yayının site politikalarını ihlal ettiği durumlar için yeni bir protokol açıkladı.Bu tarz içeriklerin ancak kamu yararı değeri nedeniyle sitede kalmasına izin veriliyor. Yeni sistemde Facebook, içeriği bir haber değeri istisnasına tabi olarak etiketleyecek.

Değişiklikler, ABD’dei siyahi  George Floy’un bir poliş tarafından öldürülmesinin ardından patlak veren protesto gösterilerinden sonra geldi. Bir çok firma reklam politikalarında değişikliğe gitti. Unilever ve Verizon gibi büyük şirketler boykotlara katıldı ve yıl sonuna kadar planlanan tüm reklam satın alımlarını iptal etti.