Google, ABD’nin Politik Reklamlarının Arkasında Kimin Olduğunu Gösterecek

Google 4 Mayıs’ta yaptığı açıklamada, ABD seçim reklamlarını kendi platformuna yerleştirmek isteyen kullanıcıların kimliklerini göstermesi ve kimin ödeme yaptığını açıkça göstermesi gerektiğini söyledi.

Gerçekleştirilen politika değişiklikleri çevrimiçi reklam “ikili” olarak karşımıza çıkıyor. Google ve Facebook, seçmenlere yönelik yanıltıcı veya bölücü reklamları yaymaktan kaçınmaya gayret ediyor.

Google kıdemli Başkan Yardımcısı Kent Walker bir blog yazısında yaptığı açıklamada, “Seçimlerdeki çalışmalarımız reklamcılık politikalarının geliştirilmesinin çok ötesine geçiyor,” dedi.

“Kendi platformlarımızın güvende olmasını ve kampanyalara, seçim yetkililerine, gazetecilere ve diğerlerine bağımlı oldukları çevrimiçi platformların güvenliğini sağlamaya yardımcı olmak için çalışmalarını sürdürmek için yoğun bir şekilde yatırım yapıyoruz.”

Google, geçen yıl siyasi reklamcılığın daha şeffaf hale getirilmesi için söz verdi.

Walker’a göre, ABD seçim reklamları için yeni politikalar, bu sözün yerine getirilmesinde “ilk adım” oldu.

Walker, “Bu, reklam verenlerin devlet tarafından verilmiş bir kimlik ve diğer önemli bilgileri sağlamaları gerektiği anlamına geliyor” dedi.

Walker’a göre, reklamların kimin için ödeme yaptığını açıkça açıklaması gerekir.

Google daha sonra bu sene platformda seçimle ilgili reklamları kimin aldığını ve ne kadar para harcandığını gösteren yeni bir rapor yayınlayacak.

Geçen yılki facebookta, sadece yetkili reklamverenlerin, seçkin sosyal ağda ve fotoğraf ve video paylaşım servisi Instagram’da seçim reklamlarını yayınlamalarına izin verildiği açıklandı.

 

 

404 Comments