Ömrü 10 Yıl Uzatabilecek 5 Şey

Ömrünüze on yıldan fazla bir süre ekleyebileceğiniz beş alışkanlık var.

Harvard T.H tarafından yayınlanan bir araştırmaya göre, yaşam sürenize uzatacak” Chan Halk Sağlığı Okulunu”nun bir formülü var.

Çalışmanın size önerdiği şey:

• Sağlıklı diyetle beslenin

• Günde 30 dakika veya daha fazla egzersiz yapın

• Sağlıklıkiloyu koruyun (Özellikle 18,5 ile 24,9 arasında bir vücut kitle indeksi önemli).

• Çok fazla alkol almayın

• Sigara içmeyin (hiç)

Araştırmaya göre, yaşam tarzının en sağlıklılarını uygulayan kadın ve erkekler, 30 yıl boyunca sağlıksız yaşam tarzlarına sahip kişilerle karşılaştırıldığında kardiyovasküler hastalıktan ölme ihtimalinin% 82 daha az ve kanserden ölme ihtimalinin% 65 daha düşük olduğu

Araştırmacılar, 78.000’den fazla kadından elde edilen 34 yıllık verileri ve 44.000’den fazla erkekten elde edilen 27 yıllık verileri analiz etti. Araştırmacılar, bu beş alışkanlığı benimseyen kadınların 14 yıl daha yaşayacaklarını tahmin etmişler ve erkeklerse 12 yıldaha fazla…

Uzmanlara göre bütün bu sağlıklı yaşam yöntemlerini hayatımızın  bir parçası haline getirmenin birkaç yolu var. Kötü alışkanlıklarınızın farkında olun, işyerinizde saat 3’te ofis satış otomatlarına daldırın. ya da geç saatlere kadar kalmak ve spor salonuna bir sonraki sabah bir bayan vermek.

Ayrıca, bunu yalnız yapmayın. Bu sağlıklı yaşam biçimlerinize, sizinle birlikte denemek için arkadaşlarınızı ve ailenizi de dahil edin. Ulusal Sağlık Enstitüleri de, ileriyi düşünmeyi ve hedeflerinizi gerçekleştirdiğinizde nasıl hissedeceğinizi hayal etmenizi öneriyor. Kuruluşun aylık bültenine göre, “Hiçbir zaman fazla şekilsiz, fazla kilolu ya da sağlıklıksız olmamak i için çok yaşlı değilsiniz.” Diyor.

Ömrünüze bir kaç yıl daha eklemek ya da en azından kısaltmak istemiyorsanız, göz önünde bulundurmanız gereken başka faktörler de vard. Besleyici yemekler, egzersiz ve yemekle birlikte, insanların aktif sosyal yaşama sahip olmaları ve yeterli uyku almaları gerekiyor. ABD’deki yetişkinlerin% 40’ından fazlası, depresyon, bunama, anksiyete ve kardiyovasküler hastalıklar ile bağlantılı yalnızlıktan muzdaript. Yetersiz uyku ayrıca hipertansiyon, diyabet ve obeziteye yol açtığını belirtiyor araştırmacılar.

113 Comments

Leave a Comment