Samsung’un Galaxy S9, S9+’da Hedefi 43 Milyon Satış

Samsung Electronics, Galaxy S9, S9 + amiral gemisi cep telefonlarının yaklaşık 43 milyon ünitesini  2018’e satmayı  planlıyor.  Ancak, teknoloji devi, pazarın taleplerine bağlı olarak satış hedefini revize edebileceğini de itiraf etti.

Firma Pazartesi günü Güney Kore medyasında Samsung’un bu yılki en son amiral gemisi olan cep telefonlarının 43 milyon ünitesini göndermeyi planladığını açıkladı.Bu rakam, şirketin geçen yılki Galaxy S8 ve S8 + akıllı telefonlarından elde edilen 41 milyon satışına göre daha yüksek.

Adı açıklanmayan bir endüstri kaynağı, “Samsung, piyasa koşullarına bağlı olarak satış hedefini revize edebilmesine rağmen, S9 ve S9 + ‘nın 43 milyon ünitesini göndermeyi hedefliyor. Bu kararla “Yeni amiral gemisi telefonların verim oranı dikkate alındı.”

Piyasa gözlemcileri, 2018’deki sevkiyat hacmindeki ılımlı artışların, günümüzde küresel akıllı telefon pazarındaki durgun büyümeyi yansıttığını belirttiyor. Bu, Samsung’un son yıllarda amiral gemisi satışlarında belirgin bir şekilde ortaya çıktı. Şirket, 2016 yılında S7 serisinin 48 milyon adedi sattı. Ardından, geçen yıl S8 serisinin 41 milyon adedini satmayı başardı.

Daha önce bildirildiği gibi, S9 ve S9 + için ön siparişler beklentileri karşılamadı. Aslında, ön siparişler 26 Şubat-4 Mart döneminde seleflerinin yalnızca yüzde 70’ini oluşturuyordu. Güney Koreli bir mobil operatör çalışanı şunları söyledi: “Telefonları sormak isteyen birçok müşteri var ama gerçek ön sipariş sayısı geçen yıla göre biraz daha küçük görünüyor” dedi.

Samsung yeni ürünlerini  satmaya çalışan tek firma değil kuşkusuz. Onun  rakibi LG de, satış beklentilerini yükseltilmiş ama  LG V30S ThinQ telefonu için etkileyici ön sipariş rakamlarınin pek görülmediği söyleniyor.

Yerel kaynaklar, LG’nin cihazın çeşitli yapay zeka özellikleriyle donatılmasına yönelik çabalarına rağmen, telefonun ön siparişlerinin beklentilerini hayal kırıklığıyla sonuçlandığını belirtiyor.

Küresel pazar araştırmacısı Gartner, geçen yılki akıllı telefon satışlarının kıyaslandığını da belirtti. Telefon üreticileri 2017 yılında yaklaşık 407,8 milyon adet satmayı başardı ve bu rakam yıllık% 5,6 düşüş gösterdi. Samsung, Apple ve Huawei, büyük ölçüde etkilenen şirketler arasındaydı. Gartner, satışlardaki düşüşün temel olarak tüketicilerin daha uzun süre sonra telefon değiştirme döngüsünden kaynaklandığını belirtti.

Hülya Karahan

istanbulpostcomtr@gmail.com

istanbulpost.com.tr’nin bu haberi link verilerek, değiştirilmeden başka mecralarda yayınlanabilir.

27 Comments

Leave a Comment