Uzun Süre Oturmanın Ne Gibi Sağlık sorunlarına Yol Açıyor

İnsan vücudu hareketsiz olacak şekilde tasarlanmamıştır Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en son araştırmaya göre, bir saatlik oturma yaşam süresini 22 dakika kısaltacaktır. Şimdi oturuyor musun Kalk ve çabuk hareket et.

Bright Side araştırma raporlarına göre uzun süre oturmak vücuda aşağıdaki zararlara neden olabilir

1. Skolyoz

Omurga yapımız vücudun basıncına dayanabilecek şekilde S şeklindedir ancak otururken omurga C şeklinde olacaktır. Bu sırada mide bağırsak fonksiyonunu etkilemenin yanı sıra aynı zamanda basınç da pelvise ve omurgaya aktarılır, intervertebral diskin basıncının artmasına neden olur ve servikal omurganın gerginliği, kanın beyne akmasını zorlaştırarak baş ağrısı ve bulanık görme ile sonuçlanır.

2. Kardiyovasküler hastalık

Hareketsizliğin en ciddi tehlikelerinden biri, koroner kalp hastalığı ve kronik hipertansiyon gibi kardiyovasküler hastalıklardan muzdarip olma şansının büyük ölçüde artmasıdır. Uzun süre oturmak kas gücünü zayıflatacak, kan dolaşımını engelleyecek ve kan damarı gerginliğini azaltacaktır. Fiziksel hareketsizlik, aterosklerozun ana nedenlerinden biridir. 13 yıllık takibi takiben 17.000 kişiyle 2014 yılında yapılan bir araştırmaya göre, hareketsiz insanların düzenli egzersiz yapanlara göre daha yüksek kalp hastalığı riskine sahip olduğuna işaret etti.% 54.

3. Varisli Damarlar

Uzun süre oturmak alt ekstremitelerin kan dolaşımını etkileyeceğinden uzun süreli oturma kaçınılmaz olarak varis oluşumuna neden olur, özellikle kadınlarda erkeklere göre risk daha yüksektir. Genetiğin yanı sıra varislere de uzun süre sürekli oturma neden olur. Zayıf kan dolaşımı, kalp, akciğerler ve serebrovasküler tıkanıklığa neden olabilecek kan pıhtılarına oluşmasına neden olabilir.

4. Obeziteye yol açar

Uzun süre oturmak metabolizmayı yavaşlatır, kalori yakımını azaltır ve vücutta çok fazla yağ biriktirerek obeziteye neden olur. Oturma pozisyonu vücudun yağ yakma oranını% 90 yavaşlatır, insülin seviyelerini düşürür ve kan basıncını yükseltir. Ortalama olarak, uzun süre ayakta duran işçiler, uzun süre oturup çalışanlara göre% 35 daha fazla kalori yakarlar.

5. Kas ve kemik hastalığı

Uzun süre kambur oturmak ve hareketsiz kalmak, özellikle karın kasları ve kalça kasları olmak üzere kas gücünü ve kas gevşemesini azaltacaktır. Ayrıca, oturma pozisyonunda otururken kemiklerin insan vücudunu desteklemek için herhangi bir çaba göstermesine gerek olmadığından, kemiklerin gücü uzun vadede kademeli olarak kaybedilecek ve bu da osteoporoz semptomlarına yol açacaktır.

6. Sindirim sistemi hastalıkları

İnsülinin rolü, vücuttaki karbonhidratları glikoza çevirmektir. Hareketsiz otururken vücudun insülin ihtiyacı azalır, ancak pankreas yine aynı oranda insülin üretir ve çok fazla insülin şeker hastalığına ve diğer hastalıklara neden olabilir.

7. Hızlandırılmış yaşlanma

Telomerler (kromozomların bütünlüğünü korumak ve hücre bölünme döngüsünü kontrol etmek için kullanılan Telomer), yaşla birlikte yavaş yavaş kaybedecek ve vücudun yaşlanmasına neden olacak kromozomları koruma işlevi görür. Uzun süre oturma ve hareketsizlik telomer kaybını hızlandıracak ve böylece insan yaşlanmasını hızlandıracaktır.

8. Akıl Hastalığı ve Kaygı

Uzun süre oturmanın ruh sağlığı üzerinde son derece olumsuz etkileri vardır ve hareket etmemek akıl hastalığına ve kaygıya neden olabilir. Araştırmalara göre, uzun süre oturmak beyindeki polifenol seviyelerini azaltacak ve insan beynini anksiyete semptomlarına eğilimli hale getirecek.

9. Uykusuzluğa neden olur

Fiziksel aktivite eksikliği uykuyu etkileyebilir. Uzun süre oturduğunuzda beyin düşünme gibi aktiviteler yapıyor olsa da vücut dinlendiğinizi düşünecektir. Bu nedenle gerçekten uyumak istediğinizde vücut yeterince dinlenip artık ihtiyaç duymadığınızı belirleyecektir. uykuyu etkileyecek.

10. Azalan cinsel işlev

Uzun süre oturmak erkeklerde erektil disfonksiyona, prostat hastalığına ve hormonal dengesizliğe neden olur ve bunların tümü uzun süreli oturmanın neden olduğu zayıf kan dolaşımından kaynaklanır.

Canadian AsapSCIENCE’ın hareketsizliğin tehlikeleri hakkındaki talimatlarının bir paragrafına  bir göz atalımbakalım:

Elbette ofis çalışanları için oturmak kolay olmayabilir, ancak ortamı değiştirerek iyileştirmeler yapabiliriz. Editörün referansınız için birkaç önerisi var:

1. Doğru oturma duruşunu geliştirin ve otururken sağlığınızı korumak için gerçekten ergonomik bir ofis koltuğu seçin.

2. Kaldırma masasını kullanarak, kan dolaşımını düzgün tutmak için arada bir ayağa kalkabilir ve ayakta durma pozisyonunda çalışabilirsiniz.

3. Faaliyet fırsatlarını artırmak için ofis ortamını ABW’ye göre tasarlayın, sadece meslektaşlarla etkileşimi artırmakla kalmaz, aynı zamanda vücudu daha sağlıklı hale getirir.

Uzun süre oturmak, çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlığını doğrudan etkiler ve aynı zamanda iş verimliliğini, düşüncesini ve yaratıcılığını etkiler. İşletme sahipleri bu sorunla doğrudan yüzleşmeli ve çalışanlara hem sağlığı hem de verimliliği dikkate alan bir ofis ortamı sağlamalıdır. Hangisinden bahsetmişken, hala oturuyor musun? Kalk ve hareket et!