Yapay Zeka Otellerde; Akıllı Odalar Geliyor

 Bu haber Türkiye’de sadece istanbulpost.com.tr’de var.

InterContinental Hotels (IHG), yapay zeka ile çalışan ve müşteri deneyimini yeniden tanımlamayı ve geliştirmeyi amaçlayan Akıllı Odalar’ı tanıtmak için teknoloji firması Baidu ile işbirliği yapmaya başladı.

IHG, InterContinental Beijing Sanlitun ve InterContinental Guangzhou Sergi Merkezi’nin konukları yeni AI Akıllı Odaları deneyimleyen ilk kişiler olacak.

Yıl içerisinde, yeni odalardan 100’ünün ağ geçidi şehirlerindeki IHG mülklerinde ve Çin’deki önemli bazı yerlerde çevrimiçi hale gelmesi planlanıyor.

IHG için özelleştirilmiş yeni teknoloji, AI teknolojisini otel operasyonlarıyla birleştiriyor.

Geleneksel konuk odalarının aksine, yeni açılan AI Akıllı Oda, daha doğal bir insan-bilgisayar etkileşimli deneyimi sunmak için ses kontrol teknolojisini tam olarak benimseyecek.

IHG, teknolojinin yeni odalarda misafirlerin iş ve eğlence modları arasında serbestçe geçiş yapmasına izin vereceğini ve aynı zamanda sorunsuz bir oda servisi deneyimini yaşayacağını söyledi. Bununla birlikte, teknolojinin nasıl işleyeceği ya da geliştirilmiş deneyimlerin neler içereceği konusunda bilgi verilmedi.

Otel teknolojisi bir açıklamada, yeni teknolojinin, bilgi yönetimi ve cihazların yeniden ayarlanması, otel yönetiminin daha basit bir iş haline getirilmesi de dahil olmak üzere IHG özelliklerinde mevcut “sahne yönetim sistemi” ni daha da iyileştirmek için tasarlandı.

HG Greater China pazarlama başkan yardımcısı Lin Wang yaptığı açıklamada,“IHG her zaman yeniliklerin ön safında yer aldı. Konukseverlik sektöründe öncü olmaktan ve misafirlerimizle gelecekteki deneyimin çeşitli olasılıklarını keşfetmekten heyecan duyuyoruz.  Milenyum teknolojiye özellikle duyarlı, çoğu zaman denemek için yeni şeyler arıyorlar. AI Akıllı Oda, kuşkusuz onlar için son derece cazip olacak ve yeni bir modernleşme ve tüketici memnuniyeti seviyesine zemin hazırlayacak. ” Dedi.

IHG ve Baidu, geçen Kasım ayında AI kalkınması konusunda stratejik bir ortaklık imzaladılar. O zamandan beri, ağırlama endüstrisi bu alanda yeni bir keşif dalgasına şahit oldu.

Bu arada InterContinental Hotels & Resorts, Kimpton Hotels & Resorts, avid otelleri, Holiday Inn ve Holiday Inn Express gibi otel markalarının ana şirketi olan InterContinental Hotels Group, önümüzdeki iki yıl içinde Meksika’da 30’dan fazla yeni otel açacağını duyurdu.

4.000 odadan oluşan yeni projeler, IHG’nin ülke genelinde toplam 26.000’e kadar olan toplam tahsisini getirecek. 2021 yılına gelindiğinde,konaklama  şirketi bu sayıyı 30.000 odaya ve 200 otel projesine daha da yükseltmeyi planladığını söyledi.

IHG’nin Amerika Kıtası CEO’su Elie Maalouf, “Bu yılın ilk çeyreğinde zaten 100’den fazla otel imzamız var ve bu yılın Ağustos ayında ilk avid’i açmayı umuyoruz.” Meksika’da Şubat ayında, ve ülkedeki ilk olanı Zacatecas’ta imzaladık, çünkü markanın büyük bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyoruz. ”  Dedi.

Genel olarak Holiday Inn ve Holiday Inn Express projeleri, IHG’nin Meksika’daki yeni otellerinin çoğunluğunu (yüzde 64) temsil ediyor. Gelişmekte olan diğer markalar arasında avid, Crowne Plaza, Staybridge, Indigo ve Kimpton sayılabilir.

Malouf’a göre, Meksika küresel kalkınma planlarında IHG için en önemli beş öncelikli ülkeden biri. Bu yılın başlarında IHG, bu yılın 30 Eylül tarihine kadar franchise anlaşmalarını tamamlayan Meksikalı otelcilere bonus teşvikleri sunduğunu açıkladı.

Malouf ekonominin, nüfusun, orta sınıfın ve İHG’nin menfaatinin nedeni olarak ziyaretçi sayısındaki artış dahil olmak üzere piyasa temellerindeki sürekli büyümeye işaret etti.

Meksika geçtiğimiz günlerde, Almanya, İngiltere ve Türkiye’yi geride bırakarak dünyanın en çok ziyaret edilen altıncı ülkesi  olduğunu açıkladı. 2013’ten 2017’ye kadar, ziyaretçi trafiğinde yüzde 62’lik bir artış gördü, bu da büyük küresel hedeflerin en hızlı büyüme oranı olarak kabul ediliyor.

Hülya Karahan

istanbulpostcomtr@gmail.com

2 Comments