Microsoft Nasıl 1 Trilyon Dolarlık Bir Şirket Oluyor

Analistlerine göre Microsoft yakında 1 trilyon dolar değerinde olacak.

Şirketin bulut işinde sürekli güçlü bir büyüme gösteren en son kazanç sonuçları, şirketin, lisanslı yazılımı satma konusundaki tarihi iş modelini, daha istikrarlı gelir ve büyüme sunabilen bir abonelik tabanlı bulut modeline taşımayı başardı.

 Apple Cuma günü öğleden sonra, 943,7 milyar dolarlık piyasa değerine sahip oldu. Amazon ve Alfabenin her ikisi de Microsoft’un önünde. Ancak şirket, Satya Nadella’nın yönetiminde son dört buçuk yılda önemli ölçüde büyüdü.

Bazı analistler göre Microsoft hisselerinde  fiyat hedeflerini 130 dolara kadar yükseltti. Trilyon dolarlık işareti tutturmak için Microsoft’un 130.16 dolara ulaşması gerekiyor.

Alex Zukin liderliğindeki Piper Jaffray analistleri Cuma günkü notlarında 123 dolardan 130 dolara yükseldiğini tazdı.

Piper Jaffray analistleri, Azure bulutu, Office 365 verimlilik uygulamalarına ticari abonelikler ve Dynamics 365 bulut tabanlı işletme yazılımı dahil olmak üzere, büyümeye yönelik Ticari Bulut grubunun Microsoft’un toplam gelirinin yüzde 25’ini ardı ardına yüzde 3 artırdığını kaydetti.

Cuma günü Deutsche Bank’ın Karl Keirstead ve Taylor McGinnis hedef fiyatını 120 dolardan ‘dan 130 dolara çıkardı.

“3QF18 baskısı müthişti ve bu daha da iyiydi, MSFT’nin FY19 büyüme görünümüyle ilgili çok emin tonu ve güçlü kurumsal BT harcaması devam etti” diye yazdı.

Atlantik Özkaynakları analisti James Corwell, 2019’un sonundaki fiyat hedefini Cuma günü notunda 125’den 130 dolara çıkardı.

Corwell, “Q418, Microsoft’un hem şirketin bulut ürünlerine hem de şirket içi ürünlerine (sunucu ürünleri, Windows), beklentilerini aşan talebi nedeniyle çok güçlü bir çeyrek oldu. “Sonuncusu, özellikle, bulutun ne kadar katkısı olacağını ya da Microsoft’un eski işinin yamyamlığını ne ölçüde kapsayacağına dair tarihsel tartışmalar göz önüne alındığında cesaret vericidir. Bu sonuçlar, geçişin sadece genişlemekle değil, sıkı bir şekilde katkısı olduğunu göstermektedir. Microsoft’un adreslenebilir pazarı ama aynı zamanda şirket içi ürünlerine olan talebi artırıyor. ”

Çok sayıda analist, mali yetkilisi Amy Hood’un Perşembe günkü kazançlarında yaptığı açıklamada, Microsoft’un 10 milyon dolardan fazla olan Azure anlaşmalarının sayısını iki katına çıkardığını söyledi. Aynı zamanda, bazıları Microsoft’un Azure’u daha kârlı hale getirmekte başarılı olduğu görülüyor.

Piper Jaffray analistleri, “Üst üste yedinci çeyrek için, Amy Hood Azure brüt marjlarının maddi olarak arttığını kaydetti.” Dedi. “Bunun, ölçek, prim gelir karması ve iç altyapı yeniliklerinden ve süreç iyileştirmelerinden kaynaklanan FY19 ile devam etmesini bekliyoruz.”

Jeffries analistleri, “Azure’un AWS olarak aynı yörünge ve modada ölçek ve kârlılığa ulaştığının kesin bir sonuç olması gerektiğine inanmıyoruz.” “Rekabetçi pazar ve hem kapsan hem de işletme giderlerine yatırım yapılması gerektiğinden, AWS seviyesindeki karlılık birkaç yıl boyunca Azure için kanıtlanmayabilir, ebediyen olmasa da. Örneğin, AWS’nin Azure’un GROSS MARGIN’sine kıyasla benzer bir faaliyet marjı sunduğuna inanıyoruz. ”

 

0 Comments