Volvo XC40 Özellikleri

Kompakt bir SUV’nin ne kadar iyi olduğunu önceden bilemezsiniz. Düzgünlük ve lüks varsa daha iyidir. Volvo XC40 bu alanı tam olarak belirlemede gerçekten çok başarılı.

Küçük SUV’lerin türü neden bu kadar büyüdü?

Bu küçük (yarı kompakt dahil) SUV’lar arasında ithalat sektörünün şiddetli bir savaş içinde olduğu söylenmelidir. Premium alanda sadece üç büyük Alman markası değil, İngiliz markaları da bir yer tutuyor ve bu yıl bir Amerikan markası da tanıtılacak. Ve bundan biraz saparsanız, genellikle “ulusal otomobil (fiyatı zaten ulusal otomobili aşmış olsa da)” olarak anılan bir Alman markası ve iki Fransız markası vardır ve ayrıca, olağan dışı bir şey içeriyorlarsa sözde “orijinal”.

Öncelikle tasarımdan bahsedelim. Tüm Volvo modellerinin aynı tasarıma sahip olduğunu düşünüyor musunuz? Aynı dile sahip oldukları doğrudur, ancak kavram sınıftan sınıfa ve modelden modele biraz farklıdır. En büyük kardeş XC90 zarafete ve ciddiyete sahipken, XC40 daha genç ve biraz da arsız.

Büyük bir amblemli ızgara ve Thor’un çekicini içeren far aynı kalır, ancak yakından bakarsanız Thor’un çekici Y şeklinde bölünerek daha cesur bir his yaratıyor. Ön kısım daha dik bir şekilde kesilmiş, ikinci sıra pencerelerin altından aniden yükselen, gençliği gösteren ve aynı zamanda düzgün bir vücut oluşturan çizgileri var. Bagaj kapağının yan tarafını süsleyen arka lamba farklı bir his uyandırıyor.

Neredeyse orta ön panonun tamamını kaplayan uzun dikey ekran artık Volvo’nun bir sembolü. Çoğu işlev içeriden kontrol edilebildiğinden, tasarımı oldukça düzgün ve temiz kılan, dışarıya doğru çıkıntı yapan bir kadranı var. Sürücünün sürüşe konsantre olmasını sağlamak için iç mekanda kolayca organize edilebilen ve bol miktarda saklama alanına sahip kişisel bir çalışma odası gibi hissettirecek şekilde tasarlanmış.

En iyi modellerin aksine, direksiyon için siyah parlak kullanmıyor, ancak bu şekilde daha iyi çünkü uzun süre çalıştırsanız bile parmak izi bırakmıyor. Direksiyon çapı büyük ya da küçük hissetmiyor ve elinizde tutmak oldukça iyi. Volvo Koltuğunun konforu o kadar ünlü ki, arka koltuklar kesinlikle dar değil. Bol miktarda tavan boşluğu var, bu yüzden bir şekilde ailenizle seyahat etmek çok rahat olacaktır.

14 beygir gücü beklenenden daha büyük

Motor değişti. Geçmişte kullanılan T4 benzinli motordan B4 hafif hibrit motora dönüştü ve ilk bakışta mevcut motora sadece ‘hafif hibrit’ eklenmiş gibi görünüyor. Ancak içeriye bakarsanız motorun olgun olduğunu söylemek daha doğru olur. Parçaların yaklaşık% 90’ı mevcut motordan değiştirildi ve bu sayede motor sürtünmeyi azaltmayı ve verimliliği artırmayı hedefliyor. Sekiz ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini birleştirerek dört tekerleği döndürür.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Volvo Car USA (@volvocarusa)

Her neyse, bu hafif melez oldukça iyi bir his veriyor. Motorun sürülmesine yardımcı olmakla ilgili olduğundan, motoru kapatmak ve yalnızca motoru tam teşekküllü bir hibrit gibi sürmek gibi aktif sessizlik veya yakıt tasarrufu beklemek mümkün değil. Ama motoru çalıştırdığınızda ve motor kapanıp tekrar çalıştığı an, titreşim eksikliğinden etkileneceksiniz. Başka bir avantajdan bahsedecek olursak:

‘İvmelenmede gecikme yok’. Ne kadar düşük güçte olursa olsun, turboşarjlı benzinli motorlar başlangıçta yanılabilir. Ancak burada hafif hibrit sistemin motoru etkindir. Başlangıç ​​ve yeniden hızlanmadaki tökezlemeye anında tepki vererek düz bir reaksiyon ortaya çıkarıyor. Bu, yalnızca 14 beygir gücünde bir tepe çıkışına sahip çok mütevazı özellikli bir motor, ancak sağladığı faydalar bundan çok daha fazlası.

Böylece, eksik olmadan 200 beygir gücünden daha az güç çekebiliyor. Tabii ki şehir merkezinde rahat ve otoyolda olsanız bile, yüksek hızlı bölgeye ilerlemeye çalışmadığınız sürece hafif hissediyor. Motor çok gürültülü olmayıp daha az titreşime sahip olduğu için lüks bir sürüş hissi yarattığı söyleniyor. Günlük sürüşte bunun bir hibrit olduğunun farkında olmanıza gerek yok ve sağ ayağınıza güç uyguladığınızda vücuda gecikme olmadan rehberlik ediyor ve yakıt ekonomisi beklenenden çok daha iyi çıkıyor.

Önceki model de rahat bir süspansiyona sahipti, ancak düzensizliklerde beklenenden daha sert tepki verdiğinden arka koltukta hafif bir sarsıntı meydana geliyordu. Bu sefer bu noktaya dikkat ettim ve rahatlık sağlarken düzensizliklerde oldukça sorunsuz tepki veriyor. Bir ipucu olarak, XC40’ı test ederken süspansiyonun R-design versiyonunun tepkisini hissetmenizi tavsiye ederim. Adı bir spor süspansiyondur, ancak konfor sağlarken en olgun ve becerikli tepkiye sahip.

Sürüş sırasında önemsediğim şey, frenlerde hafif bir rahatsızlık hissi ve dönüş yarıçapının vücut boyutuna göre oldukça büyük olması. Bununla birlikte, büyük bir uyumsuzluk hissi yok, bu nedenle birkaç kez tekrar tekrar frene basarsanız, bu his bir anda buna alışır ve U dönüşü yaparken dönüş yarıçapı biraz daha dikkatli olabilir. . Diğer parçalar çok tatmin edici.

ÖZELLİKLER _ VOLVO XC40
Uzunluk × Genişlik × Yükseklik 4425 × 1875 × 1640mm | Dingil mesafesi 2702 mm
Motor tipi I4 turbo + E, benzinli | Deplasman 1969cc | En yüksek çıkış 197ps
Tork 30.6kg · m | 8 ileri otomatik şanzıman | Tahrik yöntemi AWD
Birleşik yakıt verimliliği 10,4km / ℓ | Fiyat 51,3 milyon won

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Volvo Car USA (@volvocarusa)

Reviewer overview

Volvo XC40 Özellikleri - /10

Summary

0 Bad!