Mutlu Eden Yiyecekler

Selin Ay

istanbulpostcomtr@gmail.com

Daha mutlu olmak için; yeterli uyku, meditasyonu, gülme ve gönüllü çalışmak, gibi ruh halini yükseltmek için yapabileceğimiz birçok basit şeyler var. Ayrıca sizi daha mutlu edecek şeylerin başında kuşkusuz yedikleriniz geliyor.

Ben bir mutluluk araştırma bağımlısıyım. Ruh halini yükseltmek ve hoşgörüyü arttırmak için yapabileceğimiz basit şeyler hakkında okumayı seviyorum. Farkındalık meditasyonu, yeterli uyku, gülme, gönüllülük ve evcil hayvanlarla vakit geçirme zamanı (mutlu insanlarla olduğu gibi) hep yardım eder. Ve inanın ya da inanmayın, bilim size nasıl daha mutlu olacağınız konusunda yol gösterir.

İşte sizi daha mutlu hissetirecek bazı yiyecekler:

Probiyotik açıdan zengin besinler

Hollanda yapılan bir  çalışmada, 20 sağlıklı gönüllü dört hafta boyunca bir probiyotik takviyesi aldı ve bu kişiler, büyük ölçüde agresif düşüncelerin azalmasından ve ruminasyondan (olumsuz düşüncelerin veya takıntılı oldukları)  durumlardan önemli ölçüde uzaklaştılar.

Sonuç olarak, sindirim sisteminizdeki bakteri türü ve miktarı ruh halinizi etkiler. Bilim insanları  bunun için bir bağırsak beyin ekseni veya GI yolu ile beyin arasındaki iletişim yolunun inanılmaz olduğunu belirtiyor.

Ontario’daki McMaster Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada, farklı kişilikleri olan farelerden alınan bağırsak bakterileri değiştirildi. Korkusuz fareler endişeli olanlardan bağırsak bakterileri aldıktan sonra ürkek oldular. ayrıca tersi durumda söz konusu oldu.

Korkunç kemirgenler daha etkileyici ve daha az endişeli hale geldi. Araştırmacılar, bilim adamlarının bağırsak mikroplarını diyetlerini sağlayarak değiştirdiklerinde saldırgan farelerin sakinleştiğini de buldular. Bütün bunlar,  amaçlar için, bağırsak bakterilerinizle zihin değiştirebileceği anlamına gelir. Uzmanlar faydalarını anlamak  için, lahana turşusu ve kefir de dahil olmak üzere probiyotik bakımından zengin fermente gıdalar tüketin veya bir probiyotik takviye almayı deneyin.

Meyveler ve sebzeler

British Journal of Psychology’de yayınlanan bir çalışmada, yaklaşık 300 genç yetişkin, psikolojik ve ruhsal değerlendirmelerin tamamlanmasına ek olarak, birbirini takip eden üç hafta boyunca günlük gıda alımını tuttu. Araştırmacılar, sebze ve meyve tuketmenin daha fazla enerji, sakin ve daha büyük bir mutluluk duygusuyla sonuçlandığını keşfetti.

Ayrıca, etkilerin sadece sebzeler ve meyvelerin tüketildiği günlerde değil, ertesi gün boyunca da görüldüğünü belirtti.

80.000 yetişkinin izlediği Social Indicators Research dergisinde yayınlanan bir başka çalışmada, daha fazla miktarda sebz ve meyvenin tüketilmesinin zihinsel faaliyetleri artırdığı ve yedi gün boyunca tüketilen bir  porsiyonun mutluluğun sihirli sırrı olduğunu belirtti.

Kahve

Bir çalışmada, araştırmacılar sabahları tüketilen kahvenin enerji, nezaket ve zevkle bağlantılı olduğunu buldular. Sosyal olarak keyif gören kahve, sevgi, dostluk, tatmin duygusu yaşattı belirtildi; yavaş yavaş yudumlarken, mis gibi kokan bir fincan kahve mutluluk ve huzur yarattı. JAMA Dahili Tıbbında yayınlanan bir başka çalışma, günde iki ila üç fincan kahve içen kadınların, her gün bir fincan veya daha az tüketenlere kıyasla, 10 yıllık bir süre boyunca depresyon geliştirme olasılığının% 15 daha az olduğunu bulguladı.

Bitter çikolata

Çikolata sevmeyeniniz yoktur,  ama araştırmalar koyu çikolatadaki antioksidanlar kan damarlarınızın duvarlarını gevşeterek kan basıncını düşürür ve kan dolaşımını hızlandırabilir. Bu yüzden bir çalışma, iki hafta boyunca her gün yarım çikolata yemenin insanlarda stres hormonlarının düzeylerini düşürdüğünü ortaya koydu. Koyu çikolata ayrıca magnezyum içeriyor. Yorgunluk, depresyon ve sinirlilik de dahil olmak üzere PMS semptomlarını hafifletmeye yardımcı oluyor. Son olarak, siyah çikolatanın eşsiz doğal maddeleri, aşık olma duygusuna benzer bir öfori hissi tetiklediğ de belirtiliyor!

Mantar

Mantarlar selenyum bakımından zengindir ve araştırmalar bu mineralin eksikliği, depresyon, anksiyete ve yorgunluk riskiyle ilişkilendirmiş. Mantar aynı zamanda doğal D vitaminin tek bitki kaynağı, bizim için önemli bir besin kaynağı. 11 milyon Amerikalıyı etkileyen, mevsimsel duygudurum bozukluğu olan kişiler üzerinde yapılan bir araştırmada, bilim adamları, D vitamini alımını arttıranların daha iyi bir ruh hali yaşadığını buldu. Mantarı kahvaltıda omletlere, öğle yemeğinde salatalara, akşam yemeğinde ise ızgaraya veya fırına sürebilirsiniz.

Yeşil çay

Japonya’da 40.000’den fazla insanla yapılan bir araştırması, günde beş veya daha fazla bardak yeşil çay içen kişilerin psikolojik stres düzeylerinin % 20 daha az olduğunu buldu. Sonuçlar, yaş, cinsiyet, tıbbi öykü, vücut kitle indeksi, alkol tüketimi, sigara içimi ve diyet dahil olmak üzere diğer faktörler de hesaba katıldığında aynıetkiyigösterdi.

Bir içecek olarak yeşil çayı demleyin veya yeşil çay yapraklarını yemeklere katabilirsiniz.

 

2 Comments