Pancar Suyunun Faydaları

Pancar suyu ve egzersiz

Pancar suyu, % 16’ya kadar daha uzun süre egzersiz yapabilmelerini sağlıyor, Bu bulgular, profesyonel bisikletçilerden futbolculara kadar birçok sporcunun potansiyel kullanımlarını keşfetmesine neden oldu. Araştırmalar, pancar suyundaki nitratın oksijen alımını nasıl azalttığını ve bu da egzersizi daha az yorucu hale getirdiğini gösteriyor.

Pancar suyunun sağlık yararları üzerine yapılan bir araştırma, yaşlıların veya akciğer veya kalp rahatsızlıkları olan kişilerin performans artırma özelliklerinden faydalanabileceğini gösteriyor. Çalışma, pancar tüketiminin düşük yoğunluklu egzersiz üzerindeki etkilerine baktı ve bireylerin yürürken daha az oksijen kullandığını keşfetti; yürümek için harcanan çaba% 12 azaltıldı.

Pancar suyu tüketimi kan damarlarını genişleterek kan basıncını düşürür ve daha fazla kan akışı sağlıyor. Ayrıca kas dokusu üzerinde bir etkisi bulunuyor; aktivite sırasında kasların ihtiyaç duyduğu oksijen miktarı azalıyor. Bu etki kombinasyonunun, ister yüksek yoğunluklu ister düşük yoğunluklu aktivite olsun, fiziksel performans üzerinde önemli bir etkisi var.

Ne kadar pancar suyu?
Çalışmalardan birinde yaklaşık 2 bardak pancar suyu kullanıldı, bu da bazı sindirim sıkıntısına neden oldu. Diğer araştırma, egzersiz performansını artırmak için yaklaşık 1 bardak pancarın etkili olduğunu  gösterdi.

Not:Pancar suyunun aşırı tüketilmesi tiroid üzerinde olumsuz etkisi olduğunu gösteren araştırmalar mevcut. Uzmanalara göre aşrı şekilde tüketilmesi sakıncalı olabilmektedir.