Uykusuzluk Şişmanlatıyor

childhood_obesit2Çeşitli araştırmalar, gerek çocuklarda gerekse yetişkinlerde, kısa süreli uykuyla aşırı şişmanlık arasında önemli bir ilişki olduğunu gösteriyor.

Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) ile yapılan araştırmalar, kötü uyumanın, beyinde karmaşık kararlar alan bölgeleri etkilediğini ve bizi, sağlıksız besinlere yönelmemize yol açan ödüllendirmelere sevk ettiğini gösteriyor.

Kötü uyku ayrıca, açlık hormonu düzeylerimizde de değişimlere neden oluyor.

Besin alımını düzenleyen ve “artık doydun” sinyalini veren leptindüzeyinde azalma gözleniyor; iştahı, yağ üretimini ve bedensel büyümeyi tetikleyen ghrelin düzeyi ise yükseliyor.

Araştırmalara göre, bu durum açlık hissinde yüzde 24’lük, genel iştah düzeyinde yüzde 23’lük artışa yol açarken, yağ ve karbonhidrat oranı yüksek besinlere yönelim yüzde 33 yükseliyor ve “yeterince doymadığımız, dolayısıyla daha fazla yememiz gerektiği” mesajı veriliyor.

Yeterince uyumamak, öğünler arasında öte beri atıştırma eğilimini de artırıyor ve ayrıca yiyeceklere aşırı derecede tuz ve baharat eklenmesine, daha az sebze yenmesine, daha fazla zararlı besinler tüketilmesine ve genel olarak, satın alınan gıda miktarının artırılmasına yol açıyor.

 

 

11 Comments

Leave a Comment