Audi, Yeni Elekrtikli Modelin Teknik Detayları Ve Fiyatını Açıkladı

En son haberler ve videolar Audi’nin yaklaşan elektrikli SUV hakkında teknik bilgileriyle birlikte geliyor.

Ağustos ayında tam olarak ortaya çıkacak olan araç, 95kWh lityum iyon pil kullanan ve 150kWh DC hızlı şarj yeteneğine sahip çift motorlu bir aktarma organıyla güçlendirilecek. Ayrıca Tesla’nın Supercharger ağından 30kW daha hızlı olduğu da gelen haberler arasında.

Ayrıca, hareket halindeki enerjiyi geri kazanarak pili doldurabilen alternatif akım AC şarj cihazlarının kullanımı da doğrulandı. Standart olarak, otomobil, bunun için 11kW şarj cihazları kullanacak, ancak 22kW şarj cihazları, kurtarma oranını artırmak için bir seçenek olarak mevcut olacak.

95kWh lityum iyon pil altyapısı ve 150kWh DC hızlı şarj yeteneğine sahip çift motorlu bir aktarma organıyla güçlendirilecek. Süperkiner ağından 30kW daha hızlı.

Bu aynı zamanda, E-tron‘un, hiyerarşide düzgün bir zeminde yanmalı motorlu, hibrid ve akülü elektrikli araçların yerleştirilmesi için tanıtılan Audi’nin yeni sistemi altında 55 rozetli olacağını da öne sürüyor.

Güçlü olsa da, E-tron’un üretimi, şimdiye kadar gösterilen iki kavram için 496bhp’den daha düşük çıktı çünkü tek bir ön motor ve çift arka motorlara sahip üç motorlu bir aktarma organına sahipti.

Bununla birlikte, çift motorlu bir düzenin seçilmesi, Audi’nin birkaç yıl sonra üç motorla çalışan bir performans E-tronu getirme yolunu açıyor.

Audi, aracın lityum-iyon pilini zemine, ön ve arka akslar arasına alçaltırarak, ağırlık merkezini olabildiğince alçak tutmak ve çarpışma korumasını en üst düzeye çıkarmak üzere tasarladı, pil paketi, 36 ayakkabı kutusuna paketlenmiş kese tipi hücreleri kullanacak.

Her bir modül, LG Chem veya Samsung tarafından sağlanan ve her biri 60Ah değerinde olan 12 adet torba içeriyor : bu, hem Nissan hem de Tesla tarafından kullanılanlardan daha yüksek.

Modüllerin büyük bir kısmı yassı bir ana muhafazada, ancak bazıları ana akünün üstündeki ve arka koltuğun altındaki ek bir “eyer” muhafazasına yerleştirilmiş.

Bataryanın önemli bir parçası, ısı transferini en üst düzeye çıkarmak ve geleneksel, önden monteli bir radyatörden ısıyı dökmek için modüllerin alt tarafına bağlanan su bazlı bir “kafes” soğutma sistemi. Bir plakalı ısı eşanjörüne sahip bir ikinci ısı pompası sistemi, bir hava-con sistemi, aşırı iklimlerde 25-35deg optimum çalışma aralığında aküyü korumak için soğutma veya ısıtmayı artırabiliyor.

150 kW DC hızlı şarj aleti, Avrupa’nın otomobil üreticilerinin oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından kurulan IONITY hızlı şarj ağından faydalanacak.

Bataryanın önemli bir parçası, transferi en üst düzeye çıkarmak ve geleneksel, bir radyatörden çıkarmak için bir altlı mevcut. Bir plakalı bir eşanjörüne sahip,ava-con sistemi aşırı iklimlerde 25-35deg optimum çalışma sağlıyor.

150 kW DC hızlı şarj aleti, IONITY hızlı şarj ağından faydalanacak.

Audi, Jaguar I-Pace‘ın lansmanına karşı savaşmak ve Mart ayında Cenevre’nin sokaklarını gezmek için dört E-tron prototipini ortaya çıkarmanın son derece sıradışı taktiğini benimsedi.

Pazarlama patronu Bram Schot, “E-tron Audi için bir oyun değiştirici olacak” dedi. “Bu bizim ilk elektrik modelimiz ve bir hacim modeli olacak”

E-tron üretimi, 30 Ağustos’ta, Audi‘nin 2021’de başlayacağı üç akülü elektrikli aracın (BEV) ilkinden biri olarak Brüksel’deki motor gösterisinde ortaya çıkacak.

2025 yılına gelindiğinde, şirket 20 elektrikli modele sahip olacak.
Fiyatı ve satış tarihi

Audi daha önce E-tronun “iyi tanımlanmış bir Audi A6 ile aynı maliyete mal olacağını” söyleyerek, en az 60.000 dolarlık bir giriş seviyesine sahip olacağını öne sürdü. I-Pace, 58.995 dolardan’den fiyatlandırılmış.

Audi satış ve pazarlama patronu Dietmar Voggenreiter, Audi‘nin 2018’de E-tron’u başlatmayı seçtiğini, çünkü pil teknolojisinin şu anda 500km’den (311 mil) daha fazla bir menzil sunabileceği kadar olgun olduğunu söyledi. Bu rakam “çok önemli” dedi.
Şarj altyapısı da hızla artıyor – 2018 lansman tarihinin seçilmesinin bir diğer temel nedeni.

Voggenreiter, “400-500 km’lik bir menzil mümkün olmalı ve hızlı bir şarj altyapısına sahip olmalıyız” dedi. “Her ikis de 2018’de geliyor. Pilin enerji yoğunluğu var ve Avrupa’da, ABD’de ve Asya’da çok fazla şarj altyapısı var.” Dedi.

2 Comments

  • zortilonrel Reply

    11 February 2021 at 23:44

    I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this blog. I am hoping the same high-grade site post from you in the upcoming as well. Actually your creative writing skills has inspired me to get my own web site now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.

  • vreyro linomit Reply

    26 February 2021 at 16:49

    obviously like your web site but you need to test the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I in finding it very bothersome to inform the truth on the other hand I will definitely come again again.

Leave a Comment