Tesla İçin ‘Tehlikeli’ Otomatik Pilot Sistemi İddialarına Karşı Dava Açıldı

Tesla Perşembe günü, şirketin  otomobili Autopilot sisteminin “esasen kullanılamaz ve kanıtlanabilir şekilde tehlikeli” olduğunu iddia eden Model S ve Model X araçlarının alıcıları ile bir dava açılması için anlaşmaya vardı.

Perşembe günü geç saatlerde San Jose federal mahkemesinde yapılan bir anlaşmada,  ABD Bölge Yargıcı Beth Labson Freeman tarafından onaylanması gerekiyor.

Tesla yaptığı açıklamada, müşterileri tarafından doğru bir şekilde yapmak istediğini ve teklif edilen anlaşmanın bir parçası olarak, Autopilot’un 2.0 sürümünü satın alan araç sahiplerini telafi etme ve sürüş özelliklerinin aktif hale gelmesi için daha uzun süre beklemek zorunda kaldıklarını söyledi.

“Ekim 2016’da ikinci nesil Autopilot donanımımızı kullanıma sunduğumuzdan beri, Autopilot işlevselliğinde büyük bir iyileşme sağlayan yazılım güncellemelerini sağlamaya devam ettik,” diyen şirket, anlaşmanın dünya çapındaki müşterilere sunulacağını da sözlerine ekledi.

Autopilot 2016 ve 2017 arasında yükseltme yapmak için fazladan 5.000 dolar ödeyen sınıf üyeleri, 20 ila 280 dolar arasında tazminat alacaklar. Tesla, avukatlık masraflarını ve diğer ücretleri de kapsayacak bir yerleşim fonu için 5 milyon dolardan fazla para yatırmayı kabul etti.

Araç sahipleri için bir avukat olan Steve Berman, bir yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Dala, destekli sürüş teknolojisiyle ilgili olarak bilinen tek mahkeme zorluğu olduğu için, otomotiv ve yasal topluluklarda durum yakından izlendi.

Autopilot’un devreye girdiği kazalarda iki Tesla sürücüsü öldükten sonra şirket son aylarda Autopilot sistemi üzerinde artan bir inceleme yaptı. En son  Mart ayında meydana gelen kaza  güvenlik düzenleyicileri tarafından araştırılıyor.

2015 yılında piyasaya sürülen otopilot, direksiyon ve frenlemeyi kısmen otomatik hale getiren geliştirilmiş bir hız kontrol sistemi. Tesla, Autopilot kullanımının yüzde 40 daha az kaza ile sonuçlandığını açıkladı, ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi  Mayıs 2016’da gerçekleşen ilk ölümle ilgili 2017 raporunda iddiasını tekrarladı.

San Jose federal mahkemesinde yapılan 2017 tarihli davada, şirketin cesaretle dolandırıcılık yaptığı iddia edilen Colorado, Florida, New Jersey ve Kaliforniya’dan altı Tesla Model S ve Model X sahipleri seçildi ve çeşitli devlet tüketicilerinin korunması ve haksız rekabet yasalarını ihlal ettiğiiddia edildi..

Tesla sahipleri, otomobillerinin ek güvenlik özellikleri sağlamaya söz veren Autopilot yazılımı ile donatılmaları için ekstra 5000 dolar ödediklerini, ancak şikayete göre bunun “doğru işlemediği” iddia edildi.

Davacılar, otomatik acil durum frenleme, yan çarpışma uyarıları ve otomatik yüksek ışınlar gibi özelliklerin çalışmadığını ve güvenilmez olduğunu iddia etti.

Sistemin, herhangi bir nedenden dolayı beklenmedik bir şekilde frenlenmesi ve kamyon ve otobüsler gibi büyük araçlara yaklaşırken fren yapmaması nedeniyle kullanılmasının güvenli olmadığı belirtildi.

125 Comments