Zayıflamanın En İyi Yolu Soğukta Uyumak

Zayıflamanın en iyi yollarından birinin de soğukta uyumak olduğu ortaya çıktı.

Diabetes dergisinde yayınlanan bir yazıya göre soğukta uyuduğunuz zaman daha hızlı kilo kaybedebilirsiniz.

Kat battaniyeleri örtüp bu şekilde uyumak istiyorsanız size söylenecek bir şey yok keyif sizin.

Ama çık bir şekilde üzerinize hiç bir şey örtmeden uyursanız, işte o zaman kilo kaybetmeye başlayabilirsiniz.

Araştırmalar, soğuk bir odada uyumanın, metabolizmanızı hızlandırabileceğini ve gün içinde bile daha fazla kalori yakmanızı sağladığını söylüyor.

İnsanlar bebekken iki çeşit yağ ile doğar. Beyaz yağ, yağ hakkında düşündüğünüzde genellikle hayal ettiğiniz şeydir: kalori depolar. Kahverengi yağ, tersine, metabolik olarak aktif olarak adlandırdığınız şeydir; Isı üretmek için kalori yakar. Bebekler henüz titremeyi başaramıyorlar, bu yüzden ısınmak için sıcak, kahverengi yağ dışında  başka bir yola  ihtiyaçları var. Yaşlandıkça ve vücut ısınızı korumak için başka yollar bulduğunuzda, kahverengi yağınızın çoğunu kaybediyorsunuz.

Ancak, Diabetes dergisinde yayınlanan bir çalışma, soğuk bir ortamda uyumak suretiyle vücudunuzun kahverengi yağ düzeylerini artırabileceğinizi öne sürüyor. Araştırmacılar Ulusal Sağlık Enstitüsü tarafından iklimlendirilmiş odalarda uyumak için beş sağlıklı erkek gönüllü çalıştı. Araştırmacılar, erkeklerin kalori alımını tüm öğünlerini sağlayarak kontrol etti. İlk ay erkekler termostatı nötr 75 derece Fahrenheit (24 santigrat derece) ile uyudu. Bir sonraki ay, termostat 66 derece F’ye (19 derece C) ayarlandı, ardından bir ay boyunca nötr hale getirildi. Son bir ayı 81 derece F (27 derece C) geçirdiler

Soğuk havaların erkek bedenleri üzerinde büyük etkisi oldu. Soğukta bir ay geçirdikten sonra erkekler, kahverengi şeker depolarını neredeyse ikiye katlamışlardı, bu da insülin hassasiyetini artırmaya yardımcı oldu: kan şekerinde değişikliklerden etkilenen bir ölçü ve genellikle metabolik sağlığın bir işareti olarak kullanılıyor. Hatta gün boyunca daha fazla kalori yaktılar. Sıcak havalarda uyumak, aslında kahverengi yağlarını deney öncesi seviyelere düşürdü. Kısacası metabolizmanızı güçlendirmek için sadece bir ay soğuk uykuya dalmanız gerekebilir.

99 Comments