Korona’ya Karşı Bağışıklık Sisteminizi Nasıl Güçlendirirsiniz

Duygusal gerginlik, alkolizm, anksiyete, şiddetli enfeksiyonlar ve aşırı fiziksel aktiviteler bağışıklığın azalmasına neden olabililir.

Bağışıklık sistemimizin gücü doğru beslenme ile artırılabilir. Peki Covid-19’a karşı bağışıklık sisteminizi nasıl daha güçlü hale getirirsiniz.

Uzmanlar Doğal savunmanızı güçlendirmek için iyi protein alımına, (et, balık, yumurta. Ayrıca tahıllar, mercimek, nohut, fındık …) gibi gadalara ihtiyacınız var. Bu gıdalar ayrıca bağışıklık için gerekli mineraller olan demir ve çinko ile desteklenmelidir diyor.

Taze, mevsim meyveleri, sebzeler ve baharatlar da çok önemli,çünkü bantioksidan ve prebiyotik lif içerirler. Mikroplara karşı ilk savunma hattımız olan bağırsak mikrobiyotasını uyarırlar. Son olarak, beyaz kan hücrelerinin aktivitesini iyileştirmek için yağlı balıklara (uskumru, somon, ringa balığı vb.) Ve omega-3 açısından zengin yağlara (kolza yağı, ceviz vb.)

Bilim insanları, asker sayısını artırmak ve polise karşı savaşmak için daha fazla bağışıklık hücresini harekete geçirmek için polisi arayın, böylece vücudun bağışıklığı iyileşir. Klinik çalışmalar, bu polisakkaritlerin bağışıklık uyarıcı habercilerin seviyesini, bağışıklık hücresi sayılarını ve bağışıklık hücresi aktivitesini arttırdığını göstermiştir. Polisakkaritler içeren çeşitli gıdaları tavsiye ediyor.

Yılda iki kereden fazla soğuk algınlığı yaşıyor musunuz?

Soğuk algınlığınız varsa, daha iyi hissetmek bir haftadan fazla sürüyor mu?

Haftada 3 günden fazla mı yoksa haftada 4-5 kez mi hızlı yemek veya paket servisi olan restoran yemekleri mi yiyorsunuz?

Vücudunuz yaşam stresinden veya uyku eksikliğinden etkileniyor mu?

Sık seyahat ediyor, metro veya otobüsle işe gidip geliyor musunuz veya kalabalık bir ortamda mı çalışıyorsunuz?

Büyük bir şehrin, fabrikanın veya otoyolun yakınında mı yaşıyorsunuz?

İkiden fazla soruya evet yanıtı verdiyseniz, bağışıklığınızı güçlendirmek için ne yapacağınızı düşünmeniz gerekir.

Bahar geldi, bağışıklığın derin nefes alması gerekiyor

Temiz hava kan akışına yardımcı olur, hayati kapasiteyi ve dolaşım sistemini artırır ve ruhunuzu gençleştirmek ve bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için harika bir yoldur. Ek olarak, solunum yolu mukozası iç mekanlarda sıcak virüs dolu havaya maruz kalması ve dış mekanda bağışıklık hücrelerinin yenilenmesi olarak düşünülebilir. Hafta sonu yürüyüşe çıkın. Dağdaki ormanda negatif iyonlar zengindir, bu da akciğerlerinizi temizlemeye büyük ölçüde yardımcı olur. Günlük olarak evde kalmayın ve dışarıda her gün 30 dakika yürüyüşe çıkın. Evde olduğunuzda, her sabah ve akşam yarım saat boyunca pencereyi açın.

Aşağıdaki basit adımların önemli sonuçları olacaktır,  daha sağlıklı ve daha az hastalanacaksınız.

Egzersiz yapmak!

Bağışıklığı arttırmak için en önemli şey budur. Uygun orta yoğunluklu egzersiz, kardiyovasküler dolaşım sistemini teşvik eder ve kalbi daha fazla kan vermesine neden olur, bu da bağışıklık hücrelerinin aktif olarak çalışmasını sağlar . Ek olarak, egzersiz vücudun ve zihnin yüksek gerginliğini ve stresini ortadan kaldırabilir. Düzenli egzersiz yapan bir vücut, soğuk algınlığına karşı direncini iki katına çıkarabilir. Fitness uzmanları tarafından önerilen egzersizler yürüyüş, yüzme ve koşudır. Özellikle temiz havada haftada en az üç kez egzersiz yapın, böylece savunma hücreleri vücudunuza yayılabilir ve bağışıklık sistemini güçlendirebilir.

Uykuya karşı bağışıklık: İyi uyumak yemek ve içmekten daha önemlidir. Uyku, bağışıklığı arttırmak için önemli bir önlemdir. Derin uykudan sonra kandaki T lenfositleri ve B lenfositleri önemli ölçüde artar. Lenfositler insan bağışıklığının ana gücüdür, bu da vücudun hastalık saldırısına direnme yeteneğinin güçlendirildiği anlamına gelir. Toronto, Kanada’daki Uyku Bozuklukları Kliniği tarafından yapılan bir çalışma, bir kişi uyuduğunda, bağışıklık fonksiyonunu arttırmak için iyi olan çeşitli işlemlerin başladığını göstermektedir. Günde 7 saatten az uyursanız, hastalanma riskiniz artabilir.

Aşılama: Aşılama, bağışıklığınızın mutlak yüksekliğini artırabilecek bir yöntemdir. Vücudun hastalığa karşı direncini artırabilen ve virüsleri yakalamada bağışıklık hücrelerinin etkinliğini büyük ölçüde artırabilen en iyi bağışıklık uyarıcı uyarıcıdır. Önceki ilgili verilere göre, antikorları koruyucu seviyelere (yani virüse karşı etkili) yükseltilen kişilerin% 90’ından fazlası influenzaya karşı aşılanmıştır. Grip aşılarına ek olarak, tetanoz virüsü aşıları da verilebilir.

Ellerinizi yıkayın: Bu basit görünen hareket, kendinizi soğuk algınlığından ve gripten korumanın en etkili yoludur. En iyi uygulama olarak, durulamadan önce ellerinizi el dezenfektanı ile en az 20 saniye yıkadığınızdan emin olun.

Ekstra bağışıklık kazanmanıza yardımcı olacak 6 yiyecek

Yüksek kaliteli beslenme, vücudun bağışıklık ordusunun savaş gücünü desteklemesini ve fiziksel sağlığı savunmasını sağlayabilir. Bağışıklığınızı artırmak için en iyi yiyecekler, çok fazla para harcamak zorunda kalmadan ve kolayca elde edilebilir.

Gıda takviyesi gerekli mi?

Uzmanlar bir salgın sırasında, KBB ve pulmoner alanda immün sistemi uyarıcı özelliklere sahip mikrobiyota ve tıbbi bitkilerinizi desteklemek için probiyotik almayı öneriyor: gençler için selvi-ekinezya ikilisi ve selvi-astragalus ikilisi d, hasta veya 65 yaş üstü olanlar. Bir ila iki ay boyunca günde iki tablet almalıdır.

İnsan vücudu, virüsle savaşmanın anahtarı olan güçlü bir bağışıklığa sahiptir. Yeni taç pnömoni salgını altında, bireyler için, sadece otoimmünitenin sıkı bir şekilde önlenmesi yoluyla virüs azaltılabilir. İnsan bağışıklığı ile ilgili faktörler nelerdir?
Sun Yat-sen Üniversitesi Hastanesi Başhekimi Wu Weikang; “Geleneksel Çin tıbbı” doğruluğun içeride olduğuna ve kötülüğün yapılamayacağına inanıyor ” Yeni koronavirüs konusunda ise yeterince güçlü olduğumuz sürece, virüsün bizi istila etmesini önleyebiliriz.” Diyor.

Bağışıklık nedir?

Wu Weikang: Genellikle direnç olarak bilinen bağışıklık, insan vücudunun iç ve dış patojenik faktörlere direnme ve vücudun sağlığını koruma yeteneğini ifade eder Bakteriler, virüsler, rickettsia, mikoplazma ve klamidya gibi çeşitli patojenik mikroorganizmalara karşı koyabilir. vb.

Bağışıklığın gücü ile ilgili hangi faktörler var?

Wu Kang: Bağışıklık yaşamımız boyunca dalgalanacak veya gücünde değişiklik olacak. Normal şartlar altında, bebeklerin ve küçük çocukların bağışıklık sistemi gelişimi doğumdan sonra mükemmel değildir, bu nedenle bağışıklık sistemi zayıftır ve hastalıklara, özellikle bulaşıcı hastalıklara karşı hassastır.İnsanlar yaşlandığında, bağışıklık sistemi doğal olarak zayıflar. Örneğin, bu yıl yeni koroner pnömonisi olan insanların çoğu 50 yaşın üzerindedir.Bu nedenle yaşın bağışıklık üzerinde bir etkisi olduğunu görebiliriz.

Ek olarak, duygusal gerginlik, alkolizm, anksiyete, şiddetli enfeksiyonlar ve fiziksel aşırı akımlar gibi bağışıklığın azalmasına neden olabilecek başka durumlar da vardır. Salgın sırasında, bağışıklığı güçlendirmeli, direnci artırmalı ve bağışıklığımızı azaltabilecek tüm faktörleri en aza indirmeliyiz, böylece hastalıkla savaşmak ve sağlığı korumak için yeterince güçlü bir bağışıklığa sahip olabiliriz.

Salgın sırasında bağışıklığımızı nasıl geliştirebiliriz?

Wu Weikang: Salgın sırasında Bağışıklığı arttırmanın üç ana yolu vardır:

Birincisi, vücudu antikor üretmeye teşvik etmek için antijenler kullanılarak, aşılanarak, vücudun viral enfeksiyonlara karşı direncini arttıran aktif bağışıklamadır. Bir aşının gelişimi çok karmaşık ve çok titiz bir süreç olduğundan, bu yeni tipte koronavirüs yeni keşfedilen bir koronavirüstür Şu anda, yeni koroner pnömoniye bağışıklığı arttırmak için bu virüsün yaptığı bir aşıyı kullanamayız. .

İkincisi pasif bağışıklıktır. Bazı uzmanlar, hastaların kritik durumunu tersine çevirmek için ciddi hastaları iyileşme hastalarının plazması ile tedavi etmeyi önerdi. Böyle bir yöntem, bağışıklık fonksiyonlarını geliştirmek için hastaların plazmasında bulunan bazı antiviral maddeleri doğrudan hastanın vücuduna girmesidir.Bu tür plazma terapisi doğada pasiftir. Bağışıklık, o zaman bu kritik hastalık için alternatif bir tedavi yapabilir.

Üçüncü tip bağışıklık regülasyonu olarak adlandırılır.Bu yöntem, gama interferon ve timozin gibi anti-salgın etkiler elde etmek için bazı bağışıklık arttırıcılar yoluyla azaltılmış bağışıklığı arttırmaktır. Aslında, geleneksel Çin ilaçlarının birçoğu, Cordyceps ve bununla ilgili preparatlar, wolfberry, ginseng, astragalus, ganoderma vb.Gibi çok değerli bağışıklık arttırıcı etkilere sahiptir. Salgın sırasında veya salgın sona erdikten sonra, bağışıklığı arttırmak ve sağlığımızı korumak için kullanabiliriz.

Salgın sırasında gerginliği nasıl azaltabiliriz? Günlük bağışıklığın korunması için kapsamlı önlemler nelerdir?

Wu Weikang: Yeni koroner pnömoni salgını sırasında, insanlar çeşitli kanallardan çeşitli bilgiler edinebilir, ancak birçoğu nispeten olumsuz bilgilerdir, bu da insanların panik ve sinirliliklerinde daha fazla artışa neden olur. Birçok insan uykusuzluk, kaygı, iştah azalması, kan basıncının yükselmesi ve kalp atış hızının artması gibi durumlara böyledir. Uzun süre stres altındaysanız, yüksek tansiyon, diyabet ve hatta tümörlere neden olarak fiziksel ve zihinsel hasara neden olabilirsiniz. Bunun gibi bazı durumlar klinik pratiğimizde görülebilir. Psikolojik stres ve fiziksel hasar karşısında, vücuda verdiği zararı azaltmak için aktif önleme ve kontrol yapmalıyız.

“Sarı İmparatorun Dahiliye Kanonu”, kişi huzurlu olursa, hastalığa karşı direncini güçlendirebilir, “Manevi iç koruma, hasta olmamamıza büyük katkı sağlıyor. Salgın durumu bir süre sonra ortadan kalkacaktır, bu nedenle gelecekte salgın hastalık ortadan kaldırıldıktan sonra, bağışıklığımızı korumak ve sağlığımızı korumak için kapsamlı önlemler almamız gerekir.

Birincisi, duygusal olarak stresliyseniz, bir psikiyatristten gerekli psikolojik danışmanlığı vermesini istemeniz öneririm.

İkincisi, yeterli uykuyu korumalı, yeterince dinlenmeli, yorgunluğu ortadan kaldırmalı ve enerji ve fiziksel gücü geri kazanmalıyız.

Üçüncüsü, fiziksel ve zihinsel yorgunluğumuzu ve gerginliğimizi rahatlatabilecek uygun rahatlama ve eğlence gereklidir.

Dördüncüsü, masaj ve akupunktur geleneksel Çin tıbbının geleneksel tedavi yöntemleridir kanı düzenleyebilir, meridyenleri temizleyebilir ve gerginliği ortadan kaldırmak için tüm vücut sistemini düzenleyebilir.

Beşinci olarak, diyet yapımızı makul bir şekilde düzenleyin, bu sağlıklı olmanınıza çok yardımcı olur.

Altıncı, makul bir şekilde egzersiz yapın, çünkü egzersiz, uyku kalitemizi, fiziksel durumumuzu ve bağışıklığımızı artırabilir. Kişi kendi sağlığına, ilgi alanlarına ve yürüyüş ve Tai Chi gibi hobilerine uygun bir fitness etkinliği seçebilir.

Yedinci, nefesimizi ayarlayarak gerginliğimizi azaltabiliriz. Yavaş ve derin soluma ve ekshalasyon gerginliği azaltabilir. Gerilim nedeniyle uykuya dalmak zorsa, doktordan uyumanıza yardımcı olmak için size sakinleştirici vermesini isteyebilirsiniz.

Maya

Maya karmaşık polisakkaritler açısından zengindir. Fermente maya, yaşlanma, tümörler ile mücadele edebilen, arteriyosklerozu önleyebilen ve vücudun bağışıklığını artıran güçlü bir antioksidandır. Bu nedenle, buğulanmış ekmek ve ekmeğin besin içeriği yassı kek ve eriştelerin besin içeriğinden 3 ila 4 kat daha yüksektir.

Çay

Çaydaki farmakolojik etkileri olan ana bileşenler çay polifenolleri, kafein, lipopolisakkarit ve teanindir. Çay polifenolleri vücuttaki amonyum nitrit gibi çeşitli kanserojenlerin sentezini engelleyebilir ve kanser hücrelerini doğrudan öldürme ve vücudun bağışıklığını geliştirme etkisine sahiptir. Ek olarak, çay polifenolleri güçlü bir büzücü etkiye sahiptir, patojenik bakteriler ve virüsler üzerinde bariz engelleyici ve öldürücü etkilere sahiptir ve anti-enflamatuar ve antidiyareik üzerinde bariz etkilere sahiptir.

Zencefil

Zencefil, vücuda girdiğinde bir antioksidan enzim üretebilen antioksidan gingerol bakımından zengindir. Oksijensiz radikallerle başa çıkmak için güçlü bir yeteneği vardır, detoksifiye edici ve sterilizasyon etkisi vardır, vücudun bağışıklığını güçlendirmeye yardımcı olur ve çeşitli hastalıkları önler. Bir fincan kahverengi şeker zencefil çayı içmek genellikle vücut yüzey dolaşımını iyileştirebilir ve soğuk algınlığı  tedavisinde kullanılabilir.

Derin deniz balığı

Orfoz, somon, ton balığı, morina gibi derin deniz balıkları, omega-3 yağ asitleri, mineraller ve kalsiyum, demir, çinko gibi eser elementler, ayrıca yüksek protein ve düşük yağ bakımından zengindir. Dengeli beslenme ve vücut su dengesini düzenleyebilir, bağışıklığı geliştirebilir, yara iyileşmesine ve iyileşmesine yardımcı olabilirler.

Kekik
Avrupa’da ve özellikle Akdeniz’de yemek pişirmede yaygın olarak kullanılan kekik de sağlıklı bir müttefiktir. Çünkü kekik, bağışıklık sistemi için bir varlıktır, özellikle A vitamini bakımından zengindir. Bal ile birleştiğinde ve infüzyon olarak tüketilen kekik, soğuk algınlığı durumunda en iyi arkadaşınız olacaktır.

Zerdeçal

Zerdeçal son yıllarda çok konuşuldu. Ve iyi bir nedenden dolayı, kökü tüketilen bu bitki, bilgi ile kullanılırsa gerçekten mucizevidir. Birçok çalışma zerdeçalın birçok bakteriyle savaşabileceğini göstermiştir. Ancak kötüye kullanmamaya dikkat edin, az miktarda tüketilmelidir.

Mürver
Ampul veya tablet şeklinde, mürver tüm kış boyunca bir dizi küçük hastalığa karşı savaşmak için tüketilir. Soğuk algınlığı, grip, sinüzit veya bronşit bu bitkinin gücüne direnmez.

 

Reviewer overview

Korona'ya Karşı Bağışıklık Sisteminizi Nasıl Güçlendirirsiniz - /10

Summary

Duygusal gerginlik, alkolizm, anksiyete, şiddetli enfeksiyonlar ve aşırı fiziksel aktiviteler bağışıklığın azalmasına neden olabililir.

0 Bad!