Netflix CEO’su Hastings’de Veri Gizliliği Tartışmasına Katıldı

 

Netflix’in CEO’su Reed Hastings, Netflix’in hükümetin endişelerinden etkilenip etkilenmeyeceği konusunda bir soruyu sordu. Mart ayında Cambridge Analytica’nın 87 milyon Facebook (FB) kullanıcısına ait verileri topladığı raporlarını ortaya çıkardı.

Geçen hafta iki gün boyunca gerçekleşen duruşmalarda, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg 2004 yılında başlattığı şirketi, masaüstü ve mobil cihazlarda Facebook’taki reklamlardan elde ettiği gelirlerin büyük çoğunluğunu elde etmeye devam etti.

Hastings, Facebook’un ana faaliyetine dolaylı bir atıfta bulunarak, “Reklam destekli olmamak, ancak aboneliğe dayanmak için bir iş kurduğumuza çok sevindim” dedi. Yılın ilk üç ayında Netflix, 7,4 milyon yeni müşteri ekledi. “Reklam destekli işletmelerden çok farklıyız ve her zaman üyelerimizin korumak için çok büyük çaba gösterdik. Reklam satmıyoruz. Yani, sektörde meydana gelen diğer sorunlardan büyük ölçüde aşılandık ve bu harika. ” Dedi.

Bir Facebook yönetim kurulu üyesi olan Hastings, daha fazla bir teknoloji şirketi olan The Walt Disney Co. (DIS) gibi bir medya şirketinin daha çok bir medya şirketi olduğunu öne sürerek, veri gizliliği konusundaki endişelerini Netflix’i daha da dikkatli olmaya itti.

Hastings, “İçerik ve pazarlamaya 10 milyar dolar ve bu yıl teknoloji için 1.3 milyar dolar harcayacağımızı belirtiyorum” dedi. “Sadece nesnel olarak, bir medya şirketiyiz, bu şekilde saf teknolojiden çok daha fazlası var. Şimdi, elbette, ikisinde de harika olmak istiyoruz, ama yine de, saf teknoloji şirketlerinden gerçekten çok farklıyız. ”

Hastings’in, Netflix’i devam eden veri gizliliği konusundaki kaygılarını uzaklaştırma konusundaki denemesi, geçen ay konuyla ilgili , açıklamalar Apple’ın  CEO’su Tim Cook tarafından yapılan açıklamaların ardından geldi.

Apple’ın  CEO’su, Facebook’un temel iş modeline atıfta bulunduğunu belirterek, “Apple, müşterimizden para kazanırsak bir ton para kazanabilir” dedi. “Bunu yapmamak için seçtik”.

80 Comments