Çin ile Ticaret Savaşı ABD Turizmini Vurdu

ABd Başkanı Donald Trump’un Çin’le olan ticaret savaşının, bu yıl Amerika’nın turizm sektörüne pahalıya mal olabileceği Çinli turistler konusunda önemli bir çöküşe neden olduğu ortaya çıktı. 

Çin’den ABD’ye yapılan haftalık rezervasyonlar, Şubat’ın son haftasından (Çin Yeni Yılı tatilinden sonra) ilk tarifelerin (Çin’e uygulan gümrük vergisi) yürürlüğe girdiği 23 Mart’a kadar% 2 arttı. O zamandan beri, ForwardKeys’in verilerine göre, bir önceki yıla göre rakamlar% 8,4 azaldı ve yeni tarifeler duyuruldu. Tarifenin yürürlüğe girmesinden bu yana ABD dolarına karşı% 7.5 düşüş gösteren Çin para birimi üzerindeki olumsuz etki,  turistlerin parasının değerinin düşmesi ve Pekin’den, ABD’ye seyahat güvenliği riskleri hakkında uyarılar, bu eğilimi daha da etkiledi.

ForwardKeys’in verilerine göre yılın geri kalanında ABD’ye yapılan Çin çıkışlı seyahatler geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre% 9.6 olurken, dünya çapında Çin çıkışlı rezervasyonları% 5,5’in üzerinde. Dünya çapında bu büyüme patikası ancak ABD’ye olan yavaşlama Ekim ayı hariç her ay aynı şekilde oldu. Ekim ayında genel bir gerileme nedeniyle bu yılın Eylül ayı sonunda gerçekleşen Sonbahar Ortası Festivali nedeniyle, yoğun bir Milli Gün Altın Haftası tatilinin başlangıcını Ekim ayından eylül ayının başına çekiyor.

En büyük etki, Çin’den ABD’ye grup seyahati  için yapılan rezervasyonlarda,  2018’e kadar % 34,4’lük bir artış oldu. Ücretsiz bağımsız seyahat edenlerin (FIT) yaptığı rezervasyonlar,  arkadaş ve akrabaları ziyaret etmek için seyahatlerin  kötü etkilenerek% 3,9 civarında olacağı belirtildi.

Bir kıyaslama yoluyla, Kanada’ya seyahat için Çin rezervasyonlarında Temmuz ayının sonuna kadar% 4.8 artış oldu ve şu anda Ağustos-Aralık ayları için% 8.0 önde.

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), Çinli turistlerin toplam harcamalarını 2017 yılında 258 milyar ABD doları seviyesine çıktığını açıkladı. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi (WTTC), turizmin ABD’ye uluslararası ziyaretçilerin değerinin 200,7 milyar dolar olduğunu bildirdi. 2017, toplam ihracatın% 8.6’sı.

ForwardKeys CEO’su ve kurucu ortağı Olivier Jager şunları söyledi: “Bulgularımız, Başkan Trump’ın ticaret savaşının Çin turizmi üzerinde ABD’ye önemli bir etkisi olduğunu güçlü bir şekilde göstermektedir. Bugüne kadarki yıllara baktığımızda, Çin turizmindeki% 5’in biraz altında bir gerileme görüyoruz. Bu yılın sonuna kadar devam ederse, ABD ekonomisinin maliyetinin 2018 yılında ½ milyar ABD doları olacağını tahmin ediyoruz. Bu sektördeki Çin harcamaları önemli, Çin’e yönelik ABD hizmet ihracatının en büyük kategorisine giriyor.  ABD’yi ziyaret etme konusundaki Çin iştahının azaldığı ve  bu da ABD seyahat endüstrisini endişelendiren bir sorun haline geldi. ” Dedi.

Hülya Karahan: Kurucu Editör

istanbulpostcomtr@gmail.com

1 Comment