Üniversite Öğrencileri Çinli Lenovo’nun “Fon”u İçin Yarıştı

Çinli bir teknoloji şirketi olan Lenovo Group’un bir yan kuruluşu olan Lenovo Capital ve Incubator Group, adlı şirket yeni iş potansiyeli arayışında olduğu için akıllı internet yatırımlarındaki çabalarına hız verdi. 

Lenovo’nun inovasyonu artırmaya yönelik yoğun çabaları, şirketin en büyük gelir kaynaklarından ikisi olan kişisel bilgisayar ve akıllı telefon işletmelerinin baskısıyla geldi.

2016 yılında kurulan yatırım birimi, gelişmekte olan sektörlerdeki girişimleri finanse etmeyi amaçlıyor. AI çip üreticisi Cambricon Teknolojileri ve elektrikli araçların devreye girmesi Nio Auto dahil olmak üzere bir çok şirkete yatırım yaptı.

LCIG başkanı ve Lenovo kıdemli başkan yardımcısı olan Zhiqiang, “Temel olarak, teknolojilere yatırım yapıyoruz” dedi. “Akıllı internet, Nesnelerin İnterneti, bilgisayar, bulut, büyük veri ve yapay zeka en öncelikli konular olan odak alanımız arasında.”Dedi.

“Yatırım yaptığımız programlar akıllı üretim ve medikal segmentler ile akıllı şehirler ve aileler de dahil olmak üzere dikey alanlarla birleştirilebilmeli” dedi. Platform seviyesindeki uygulamaların bu yıl yeni bir trend olacağını da sözlerine ekledi.

Perşembe günü, Lenovo’nun AI yarışmasının final turunda, sekiz üniversiteden gelen öğrencilerin şirketten gelen fon için yarışmaya katıldığı belirtildi.

Aynı zamanda bir üniversite profesörü olan yarışmacılardan Lin Haotian, “AI ürünlerimizi, Lenovo’nun yardımıyla bu yarışma yoluyla daha fazla hastaya tanıtmayı umuyoruz” dedi.

Lin ve grubu, doktorların katarakt teşhisine yardımcı olmak için AI özellikli bir makine geliştirdi.

Lin’e göre, AI robotlarının  günde 24 saat tanı koymalarına yardımcı olabilecek ilk ayakta tedavi bölümlerinden birini kurmuşlar.

LCIG İcra Direktörü Liang Ying, “Yatırımlarımızın bir kısmını bilimsel araştırma kurumları ve üniversitelerle paylaşacağız. Çünkü bu şirketlerin çoğu üst düzey araştırma ve geliştirme ekipleri tarafından yönetiliyor ve teknolojide güçlü.” Dedi. Bilimsel araştırma kurumlarında ve üniversitelerde geliştirilen bazı programların ticarileşme açısından zayıf olduğunu ve başarısızlığa uğrayacağını da itiraf etti.

“Ancak, Lenovo’nun kendi inkübatörüne sahip olduğumuz yer tam da burasıdır. Bu programlara başlangıçta yardımcı olacağız ve sonrasınd onları desteklemek için pazarlama, satış, tedarik zincirleri ve insan kaynakları kaynaklarımızı kullanacağız.”

Hülya Karahan

istanbulpostcomtr@gmail.com

istanbulpost.com.tr’nin bu haberi kaynak belirtip,link verilerek başka mecralarda yayınlanabilir.

 

40 Comments

Leave a Comment