Yumurta Kalp Krizine Neden Olur mu?

Sydney Üniversitesi araştırmacıları, yumurta tüketimi ile ilgili çelişkili diyet iddialarına son noktayı koydu.

Yeni bir çalışma, bir yıl boyunca haftada 12 yumurta tüketmenin, diyabet ve tip 2 diyabetli kişilerde kardiyovasküler ( kalp ve dama) risk faktörlerini arttırmadığı sonucuna varıldı.

Amerikan Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan  araştırma, bir önceki üç aylık bir süre içinde benzer sonuçlar veren bir araştırmayı kapsadığı belirtildi.

Üniversitenin Obezite, Beslenme, Egzersiz ve Yeme Bozuklukları Enstitüsü’nden Dr. Nick Fuller tarafından yönetilen araştırma, Sydney Üniversitesi Sidney Tıp Fakültesi ve Kraliyet Prens Alfred Hastanesi ile birlikte gerçekleştirildi.

İlk denemede, katılımcılar, haftada 12 yumurta veya haftada iki yumurtadan az diyetine başlarken ağırlıklarını korumayı hedeflediler. Sonunda belirlenen kardiyovasküler (kalp ve damar sağlığı) risk belirtiler arasında hiçbir fark gözlemlenmedi.

Aynı katılımcılar daha yüksek çok tüketimine devam ederken, üç ay boyunca kilo verme diyetine başladılar. Altı aydan daha fazla  toplamda 12 aya kadar, katılımcılar araştırmacılar tarafından takip edildi ve yüksek veya düşük yumurta alımını sürdürdü.

Dr Fuller, her aşamada, kardiyovasküler risk belirteçleri açısından olumsuz bir değişiklik göstermediğini ve yumurta tüketiminin düzeyine bakılmaksızın eşdeğer kilo kaybına yol açtığını açıkladı.

Dr Fuller, “Ön diyabetli ve tip 2 diyabetli insanlar için yumurta tüketiminin güvenli düzeylerine dair farklı tavsiyelerde bulunmasına rağmen, araştırmamız insanların sağlıklı bir diyetin parçasıysa, yumurta yemelerinde bir sakınca görülmediğini gösteriyor.” Dedi.

Bu çalışmada reçete edilen sağlıklı bir diyet, doymuş yağların (tereyağı gibi) tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlar (avokado ve zeytinyağı gibi) ile değiştirilmesinin altını çizdi.

Uzatılan çalışma kolesterol, kan şekeri ve tansiyonu içeren geniş bir kardiyovasküler risk faktörleri yelpazesini izlediği belirtildi  ve çok yumurta tüketmekle az yumurta yiyen grupları arasındaki sonuçlarda anlamlı bir fark bulunmadığıda belirtildi.

“Yumurtaların kendileri diyet kolesterolünde yüksekken  ve tip 2 diyabetli kişiler” kötü “düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL) kolesterol düzeylerine sahip olma eğiliminde bu çalışma, yumurta tüketiminin çok az etkilendiğini gösteren mevcut araştırmayı desteklemektedir.” Dedi. Dr Fuller ve insanların yemek yediği kandaki kolesterol seviyelerini açıkladı.

Fuller, çalışmanın bulgularının, pre-diyabetli ve tip 2 diyabetli insanların ve aynı zamanda genel popülasyonun yumurtanın potansiyel sağlık yararları nedeniyle önemli olduğunu söyledi.

Yumurta, yağ ve karbonhidrat, göz ve kalp sağlığı, sağlıklı kan damarları ve sağlıklı gebeliklerin alımını düzenlemeye yardımcı olmak da dahil olmak üzere bir dizi sağlığı ve diyet faktörlerini destekleyebilen bir protein ve mikro besin kaynağıdır.”

Dr Fuller, farklı yumurta diyetlerinin de kilo üzerinde hiçbir etkisi olmadığını ortaya koydu.

“İlginç bir şekilde, çok yumurta ve az yumurtalı diyeti yapan insanlar eşdeğer miktarda kilo verdiler  ve üç aylık hedeflenen kilo verme aşamasından sonra da kilo vermeye devam ettiler” dedi.

Hülya Karahan

istanbulpostcomtr@gmail.com

98 Comments

Leave a Comment