NetBase’in 2018 Marka Tutkusu Raporuna Göre Kim Birinci

Nike, İngiltere’nin en tepedeki markaları ile ilgili yapılan bir araştırmada, en çok sevilen marka olarak birinci oldu.

Adidas, listedeki ikinci pozisyonu alırken, lüks markalar Gucci ve Louis Vuitton sırasıyla üçüncü ve sekizinci sırada yer aldı. Zara ise  dokuzuncu sırada yer bulabildi.

Nike’ın bu başarısı  sosyal medyada, Müslüman kadın sporcular için yaptığı ilk spor tesettürleri ticari sunuma dayandırıldı. Zara, diğer moda markalarına kıyasla nispeten az negatif bir marka olarak algılanıyor. Marka için toplamda 1.137.736 oranında sadece 608 olumsuz söz mesaj atıldı.

 NetBase sosyal analitik teknolojisini kullanarak, sosyal medya sektöründeki altı önemli İngiliz endüstrisini inceleyerek, moda, teknoloji, güzellik, otomotiv, lüks ve yiyecek ve içecek kategorilerinde en çok beğenilen markaları belirledi.

“Moda şirketleri, Birleşik Krallık’ta en çok sevilen markalar olarak baskın olmaya devam ediyor, ama bizi büyüleyen miras, İngiliz lüks markaları Burberry, Harrods ve Ettinger‘e sürekli destek, sırası ile 4, 5 ve 6 lüks marka olarak geliyor”. NetBase’deki pazarlama müdürü Paige Leidig diye konuştu.  “Markalar, genç ve olgun şirketlerin iyi bir karışımıdır ve pozitif hareket, markalarıyla müşterileriyle güçlü bağlantılar kurarak ve yenilikçi sosyal kampanyalar tabii ki.”

Marka aşkı söz konusu olduğunda, “beğeni” ve “aşk” arasında büyük bir fark vardır ve NetBase’in ileri teknolojisi, markalar hakkında paylaşılan en güçlü duyguları ölçebiliyor. Müşterilerinin nasıl hissettiğini bilen markalar, gelecekteki marka gelişimi için bir temel oluşturmak üzere güçlü ilişkiler kurabilirler. Bu anlayış, marka için daha fazla tutku olduğu için paha biçilmezdir.

NetBase Marka Tutkusu Raporu 2018, bir yıllık süre boyunca Twitter, Facebook, Instagram, Tumblr ve milyonlarca başka kaynağı kapsayan sosyal ağlar, inceleme siteleri, bloglar, forumlar ve haber siteleri üzerinden 64 milyondan fazla mesaj içeren marka görüşmelerine dayanıyor. Ocak 2017’den Aralık 2017’ye kadar. NetBase’in patentli teknolojisini kullanan rapor, en güçlü tüketici duygularını doğru bir şekilde ölçüyor.

990 Comments