Sürücüsüz Minibüs ve Otobüsler Yola Çıktı

Hülya Karahan

istanbulpostcomtr@gmail.com

Avustralya, Kaliforniya, Çin, Japonya, İsveç ve İsviçre 2018’de, şoförsüz otobüslerin testine başlıyor.

San Francisco yakınlarındaki  San Ramon kasabasında, Kaliforniya’nın ilk sürücüsüz  minibüsü geçen  hafta trafiğe çıkmaya başladı. “EasyMile shuttle”, sürücü koltuğu olmayan ve altı kişi ile 12 kişi arasında yolcu taşıyabiliyor. Minibüs ayrıca elektrikle çalışıyor.

EasyMile  saatte 45 km hızla gidiyor ve 250.000 USD’ye mal oluyor. Şimdiye kadar şirket, Bavyera kenti Bad Birnbach gibi küçük şehirlerde hizmet vermeye başlamış olmasına rağmen, araçlarının büyük ticari siteler gibi düşük riskli ortamlarda kullanılabildiği 20 ülkeye sattı.

İsviçre’nin güneybatısındaki Sion kasabasında, 11 yolcu alan pod otobüsü ilk kez normal trafiğe çıktınde. Kent Haziran 2016’dan bu yana şehrin yaya bölgesinde hizmet veriyor; Lausanne merkezli start-up BestMile tarafından geliştirilen teknolojiyi kullanan 20km / s elektrik PostBuses, 28 Şubat’ta yapılan ilk seyahat ile diğer otomobiller arasında faaliyete başladı.

Benzer bir sürücüsüz servis, EasyMile tarafından Stockholm sokaklarında trafiğe çıktı. İsveç’in başkentinde halka açık yollarda, iki elektrikli kendi kendine giden servis otobüsü, altı aylık bir deneme çalışması için, yerel İsveçli toplu taşımacılarla  işbirliği yaptı. Amaç otomobillerin, bisikletçilerin ve yayaların yanında, uzun bir süre boyunca otonom araçların, gerçek dünya koşullarında nasıl performans gösterdiğini test etmek.

Ocak ayında çalışmaya başlayan otobüsler,  saate 24 km varan hızla 11 yolcuyu  taşıyabilir. Ericsson’un açık API Bağlantılı Kentsel Ulaşım platformu, otobüslerin sensör özellikli otobüs durakları, trafik ışıkları ve yol işaretleri ile iletişim kurmasını sağlıyor.

Avustralya’da, Sydney’in güneybatısındaki Liverpool banliyösünde, Batı Sydney Havaalanı’na şoförsüz servis yapmaya başlamayı planladığını açıkladı. Bu, “hızlı ulaşım koridoru” kullanan özel bir yol işaretine sahip şeriti olan 19 km’lik bir rota olacak.

İsteğe bağlı bir direksiyon simidi ile birlikte gelen bir başka daha geleneksel otobüs tasarımı, Tokyo’daki testini ilk kez yapıyor. Hino Motors, büyük bir minibüsün denenmesi için teknoloji devi SoftBank ile işbirliği yaptı. Araç Haneda havaalanına ilk seyahatini geçen ay 10 km / s hızla gerçekleştirdi.

5,126 Comments

Leave a Comment