Trump Harley-Davidson’ını da Vurdu Ama Elektriklisi Geliyor

Elektrikli otomobil endüstrisinin hızla büyüdüğü bu günlerde Harley-Davidson’da bundan ileri kalmadı.

1903 yılında William Harley ve Milwaukee, Wisconsin’deki kardeşleri Arthur ve Walter Davidson tarafından kurulan şirket, George Clooney, John Travolta ve Wisconsin valisi  olan Scott Walker’ı içeren sert görünümlü çekirdek adanmışlar için bisiklet üretti.

Şirket birkaç yıldır elektrikli motosiklet fikriyle uğraşmakta. 2014 yılında LiveWire olarak bilinen bir prototip çıktı ve oldukça hızlıydı dört saniyenin altında 0-60mph’den geçebiliyordu.

Ama bir takılma oldu. Motosiklet, sadece 55 mil olan ekonomi modunda bir menzile sahipti ve bu da açık yoldan zevk almak isteyenler için pek cazip olmayacaktı.

LiveWire ile Harley, klasik geniş kapasiteli V-twin motorlarının sesini, sürücünün gaz kelebeğini döndürdüğü zaman kıpırdamaktan çok yapay bir gürültü oluşturarak çoğaltmaya çalıştı.

Şirket ABD’de yılda 32.000 bisiklet satıyor ve Harley-Davidson meraklıları normal olarak çevrecilikleri ya da karbon salımıyla ilgili endişeleriyle biliniyorlar.

Şirketin finans müdürü John Olin, Harley-Davidson’un projeye yılda 50 milyon dolar harcayacağını söyledi.

“Markamız özgürlük ve bağımsızlık ve kişisel özgürlük için duruyor ve markanın temelde sağlam olduğunu düşünüyoruz” dedi.

Eski bir Formula 1 ve havacılık mühendisi olan Lawrence Marazzi, yıllarca “Fırtına Trooper” olarak adlandırılan fütüristik bir elektrikli bisiklet olan Saietta R’yi geliştirdi.

Harley prototipinde olduğu gibi, İngiltere merkezli Agility Global tarafından yapılan bisiklet, dört saniyenin altında 0-60 arasında gidebilir. Ama menzili çok daha iyiydi; Tek bir şarjla 100 mil.

Harley-Davidson’un satış rakamları, geçen yıl yüzde 6, 7 düşerek, daha az teşvik edildi. Bu yıl başka bir dip bekleniyor. Şirket, Missouri’de bir fabrikanın kapatıldığını açıklarken, Pennsylvania’da  260 iş kaybı yaşandı.

Şirket ayrıca Donald Trump tarafından  başgösteren ticaret savaşına tepki olarak AB’den misilleme yaptırım tehdidiyle karşı karşıya.

Harley inisiyatifi, daha genç bir pazara hitap etmeye çalışırken, değişen tüketici demografisini kısmen yansıtıyor.

İstanbulpost.com.tr’nin bu haberi link verilmeden kullanılamaz…

 

132 Comments